سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/9/24
5:35 صبح

مجموعه 3 کتاب الکترونیکی فوق العاده زیبای رمان (Ebook-Novel)

بدست farzad در دسته

مجموعه 3 کتاب الکترونیکی فوق العاده زیبای رمان .نام این کتاب ها عبارتند از :  فردا از آن ماست ، باغ پاییز ، سیاوش که فرمت این کتاب ها جاوا میباشد ، قابل نصب بر تمامی رزولوشن ها  پیشنهاد میکنم حتما دانلود کنید .dl.p30island.com/Power2009/Ebook/3BookRoman-(2009.09.27)-[P30island.Com].gif

 

88/9/24
5:35 صبح

عواملی که باعث خستگی می شوند

بدست farzad در دسته

porbazde.blogspot.com عواملی که باعث خستگی می شوند

بسیاری از افراد با انجام کوچکترین کاری خسته می شوند و علت این خستگی مفرط را نمی دانند . توصیه می کنیم این مقاله را بخوانید .
اگر احساس می کنید انرژی تان تمام شده، این مقاله را بخوانید و به توصیه های کارشناسان عمل کنید.
اریکا اسچوارتز پزشک عمومی در نیویورک و متخصص در درمان خستگی می گوید: خستگی رایج ترین علتی است که خانم ها به پزشک مراجعه می کنند. خسته شدن صرفا ناراحت کننده نیست، بلکه این بدن و تغییر در خلق و خوی شماست که درخواست کمک می کند و نیاز به درمان دارد. اگر به خستگی تان توجهی نکنید و نسبت به آن بی اهمیت باشید مریض می شوید.
انرژی داشتن در زندگی ما ثابت نیست. کن گودریک روانشناس و استاد دانشکده پزشکی دانشگاه بایلر در هاستن معتقد است که انرژی برطبق فعالیتهای روزانه، ماهانه و حتی فصلی ما درحال افت و خیز است و این موضوع کاملا شخصی است. اگر شما دائما احساس خستگی می کنید و انرژی تان رو به تحلیل رفتن است ، عادتها و سبک زندگی تان معمولی شده است.
اگر چه شما می دانید که نباید خودتان را تحت فشار قرار دهید و زیاد از حد از خودتان کار بکشید همچنین می دانید که باید به خودتان استراحت بدهید اما به این فکر نمی کنید که این عوامل هستند که باعث کم شدن انرژی تان می شود و چیزی به جز خستگی برای شما نمی آورد.
پس مقاله زیر را بخوانید تا ببینید چه عواملی انرژی تان را کم می کند و چگونه می توان دوباره انرژی اولیه را به دست آورد؟
1. عامل خسته کننده و از بین برنده انرژی:
کار کردن مداوم و بدون خلاصی
کارکردن به صورت جدی و زیاد بسیار خسته کننده است. آلیس دومار رئیس مرکز سلامت روحی زنان در باستن معتقد است که کارکردن به صورت مداوم با خود کسلی و خستگی به همراه می آورد و شما را از لحاظ جسمی و روحی خسته می کند. مغز نیاز به استراحت دارد.
عامل زیاد کننده انرژی:
انعطاف پذیری در مقابل شوخی و خنده
در طول روز شاد باشید. همه ایمیلهای طنزتان را باز کنید، مجله بخوانید، با دوستهایتان در تماس باشید، رویاپردازی کنید، با بچه هایتان بازی کنید، سی دی ببینید و بازی های کامپیوتری انجام دهید. به جای غرق شدن در کارهایتان، به خودتان یک استراحت کوچکی بدهید تا کارهایتان از حالت روتین در بیاید.
2. عامل خسته کننده و از بین برنده انرژی:
دوری از نور آفتاب
گودریک می گوید: اگر در جایی که هستید نور کافی وجود ندارد، خوابتان می گیرد.
در مطالعات اخیر که بیش از 600 بزرگسال تست شدند، محققان دانشگاه ماساچوست دریافتند که افسردگی، کینه، خشونت، و عصبانیت در زمستان بیشتر و در تابستان کمتر است. درمعرض نور آفتاب قرار گرفتن، رژیم غذایی مناسب، ورزش که بیشتر در این فصل انجام می شود، این تفاوت را به وجود می آورد.
عامل انرژی دهنده: در معرض نور قرار گرفتن
گودریک می گوید: به مدت 10 دقیقه در روز یا زمانی که خسته اید، از خانه بیرون بزنید. تاثیر نور مانند تاثیر کافئین است که باعث هشیاری شما می شود.حتی اگر هوا ابری است، بیشتر از محیط کارتان در معرض نور قرار بگیرید. اگر نتوانستید بیرون بروید، در اتاقی که نور طبیعی دارد چند دقیقه بنشینید که بسیار کمک کننده است.
3. عامل خسته کننده و از بین برنده انرژی:
سطحی نفس کشیدن
دومار می گوید: اگر سطحی نفس بکشید(همانطور که اکثر اوقات نفس می کشید)، اکسیژن کافی را
دریافت نمی کنید درنتیجه مقدار کمی اکسیژن دریافت می کنید درعوض مقدار زیادی دی اکسید کربن در خونتان جذب می کنید که باعث خستگیتان می شود.
علاوه بر این، وقتی اکسیژن کافی را در خونتان دریافت نمی کنید، ضربان قلب و فشار خونتان بالا می رود و این عوامل به بدنتان فشار وارد می آورد.
عامل انرژی دهنده:با شکم نفس کشیدن
تمرین کنید که هر روز از دیافراگم تان نفس بکشید. زمانی که احساس خستگی می کنید یا انرژی تان رو به تحلیل رفتن است مثل شرکت در جلسه های کسل کننده، دستتان را روی نافتان بگذارید، و سعی کنید شکم و قفسه سینه تان حرکت کند. این حرکت باعث می شود که ریه هایتان باز شود و با هربار نفس کشیدن هوای بیشتری را دریافت کنید.
4. عامل خسته کننده و از بین برنده انرژی:
نشستن در یک وضعیت به مدت طولانی
اسچوارتز معتقد است که نشستن در یک وضعیت به صورت مداوم انرژی تان را کم می کند. در این حالت بدن شما آماده خوابیدن است. همچنین اگر به یک جا خیره شوید مثل کامپیوتر یا تلویزیون، چشمتان خسته و اشک چشمتان خشک می شود.
عامل انرژی دهنده حرکت دادن بدن:
بدنتان را کش و قوس دهید، پیاده روی کنید، خمیازه بکشید. حمام بروید. یک استراحت کوتاه بدنتان را به حالت آماده باش در می آورد. مارگیت بلیکر رئیس مرکز عصبی شناسی محیطی و شغلی توصیه می کند که هر نیم ساعت یکبار یا درطول استراحتتان، خستگی چشمتان را با نگاه کردن به چیزی که به شما دور است از بین ببرید.
5. عامل خسته کننده و از بین برنده انرژی:
خوابیدن به صورت نامنظم
مارگارت مولین، رئیس مرکز اختلال های خواب و بیداری در بیمارستان مسیحی های نیویورک می گوید: ساعت درونی بدن به منظم خوابیدن نیاز دارد. بنابراین اگر آخر هفته ها دیر از خواب بیدار می شوید و دوباره می خوابید، خودتان را حتی از گردش و تفریح عقب می اندازید. برنامه نامنظم اثرات بدی به همراه دارد و باعث می شود تا ساعت ها بعد از خواب احساس کسلی کنید. طبق مطالعه ای که در بیمارستان تخصصی زنان در بوستون انجام شد، محققان دریافتند که حتی اگر به اندازه کافی بخوابید، اما نامنظم بخوابید احساس کسلی و کج خلقی را با خود به همراه دارد.
عامل انرژی دهنده:خوابیدن منظم
ساعتی برای خوابیدن و بیدار شدن برای خودتان در نظر بگیرید و سعی کنید که نه خارج از آن ساعت بخوابید و نه خارج از آن ساعت بیدار شوید حتی روزهای تعطیل. لارن بروچ رئیس مرکز آموزش اختلال های خواب و بیداری می گوید: اگر می خواهید بیشتر بخوابید، 20 الی 30 دقیقه زودتر به رختخواب بروید. این کار کمتر شما را آسیب می زند.
6. عامل خسته کننده و از بین برنده انرژی:
کم آبی
سوزان کلینر متخصص تغذیه در ایسلند می گوید: اکثر مردم بدنشان درصد کمی از کم آبی را دارد. وقتی احساس تشنگی می کنید،پیش از این 2 الی 3 درصد مایع بدنتان تمام شده بود. حتی این مقدار اندک کم آبی، باعث احساس خستگی و بیحالی شما می شود. حجم خونتان کاهش می یابد و خون کافی به مغزتان نمی رسد و قلب مجبور است برای پمپاژ خون کافی سختتر کار کند.
عامل انرژی دهنده:آب زیاد خوردن
همیشه یک بطری آب کنارتان داشته باشید. اگر کارتان نشسته است حداقل روزی 9 فنجان آب بخورید اما اگر فعالیت دارید نزدیک به 12 فنجان آب بنوشید. برای اینکه طعمی به آب بدهید به آن مقداری آب لیمو یا آب پرتقال اضافه کنید یا فلاسکتان را با چای گیاهی پر کنید. با خوردن سوپ، میوه و سبزیجات به مقدار فراوان، آب بدنتان را افزایش دهید.


88/9/24
5:34 صبح

6 خوراک ضروری و مفید برای مردان

بدست farzad در دسته

برای افزایش حوصله، حافظه و تقویت ماهیچه ها بهتر است شما مردان از یکسری موادغذایی استفاده کنید.

1- ماهی ساردین برای سلامت قلب شما ضروری است.
2- بادام کوهی برای پیشگیری از سرطان پروستات بسیار مفید است.
3- سبزیجات تازه به خصوص لوبیا سبز برای ارتقای حوصله شما مفید است.
4- دانه کنجد قوای جنسی شما را تقویت می کند.
5- میوه بلوبری برای تقویت حافظه شما مفید است.
6- عدس غذای بسیار مفید و سرشار از انرژی برای مردان است.

88/9/24
5:34 صبح

فیلمبرداری پسر عرب از مادرش در حمام!

بدست farzad در دسته

بحران اخلاقی غرب طی سالهای گذشته به برخی کشورهای عربی منطقه رسیده است.
در این کشورها هر روز اخباری از مشکلات اخلاقی منتشر می‌شود که نشان میدهد نتیجه دور شدن از اخلاق چنین سیاه روزهایی است. 

 


طی روزهای اخیر برخی منابع خبری گزارش داده‌اند که فرزندی به صورت پنهانی از مادر 30 ساله‌اش در حمام فیلمبرداری می‌کرده و آنرا روی سایت یوتیوب می‌گذاشته است! هنوز جزئیات بیشتری منتشر نشده است. 

 


این خبر باعث تعجب بسیاری از افراد شده است.
 


88/9/24
5:34 صبح

8 اشتباه خنده دار درباره مغز

بدست farzad در دسته

1- مردان از زنان باهوش‌ترند چون وزن مغزشان 10 درصد بیشتر است!
با این حساب،‌فیل‌ها‌ از آدم‌ها خیلی باهوش‌ترند چون وزن مغزشان 5 برابر است.واقعیت این است که داشتن مغز بزرگ‌تر به معنای باهوش‌تر بودن نیست.مقایسه وزن مغز در گونه‌های مختلف جانوران نشان می‌دهد که «هر که وزنش بیش، مغزش بیشتر.»یعنی طبیعی است که عضلات نیرومند یک فیل،در مقایسه با عضلات یک گربه،باید تحت کنترل مغز بزرگ‌تری باشد.به همین دلیل است که فیل 6 هزار گرم مغز دارد و گربه، 30 گرم.
2- ‌عملکرد کامپیوتر مثل مغز است؛چه فرقی می‌کند؟
خیلی فرق دارد! شاید بگویید اصلا کامپیوترهای اولیه را با الگوگیری از عملکرد مغز ساخته‌اند ولی نورولوژیست‌ها در پاسخ به شما می‌گویند اگر قدرت تمام کامپیوترهای دنیا را با هم جمع کنید،باز هم قدرتش به مغز آدمیزاد نمی‌رسد؛یعنی ساختار مغز ما آن‌قدر پیچیده است که تشبیه‌اش به کامپیوتر،لااقل عصب‌شناسان را به خنده می‌اندازد.
3- وقتی می‌خوابیم،مغزمان استراحت می‌کند؟
نه! یکی از تفاوت‌های بارز مغز و کامپیوتر،همین است.اگر کامپیوتر را خاموش ‌کنیم،دست از کار می‌کشد ولی مغز ما خاموش‌شدنی نیست.حتی وقتی که ‌خوابیم و استراحت می‌کنیم،مغز ما روشن است و کار می‌کند.این را نوار مغزی (الکتروآنسفالوگرافی) به وضوح نشان می‌دهد.
4-‌ انیشتین با آن همه نبوغ،فقط از 10 درصد مغزش استفاده کرده!
این هم از آن حرف‌هایی است که باید بشنوید و باور نکنید.می‌گویند این آتش را ویلیام جیمز با نوشتن کتاب «ظرفیت‌های انسانی» در سال 1908 روشن کرد و پس از او،تحقیقات کارل لشلی در سال 1930 این تئوری را توسعه داد.ولی طب به ما می‌گوید که حتی تخریب بخش کوچکی از مغز (مثلا در جریان سکته مغزی) با عوارض مشهودی همراه است.ضمن این ‌که اگر 90 درصد مغز برای مدتی طولانی کم‌کار یا بیکار باشد،احتمالا آن 10 درصد باقیمانده هم به مرور از بین می‌رود و به قول پزشکان،دژنره می‌شود.تازه،مگر 10 درصد مغز ما چقدر می‌شود؟چیزی حدود 140 گرم، یعنی اندازه مغز یک گوسفند!پس بشنوید و باور نکنید.
5- ‌تمام آسیب‌های مغزی غیرقابل برگشت هستند؟
خیر! خیلی از آسیب‌های مغزی برگشت‌پذیرند. البته تا 20 سال پیش تصور می‌شد مغز توان بازسازی سلول‌های از دست رفته‌ را ندارد اما اکنون،محققان عقیده دیگری دارند و بسیاری از آسیب‌های مغزی را برگشت‌پذیر می‌دانند.
6- شنیدن موسیقی،مغز ما را تقویت می‌کند؟
شاید حال‌مان را بهتر کند ولی مغزمان را نه.تاثیر مثبت موسیقی بر حافظه پدیده‌ای که تا مدت‌ها از آن با عنوان «تاثیر موتزارت» یاد می‌شد امروزه فاقد اعتبار است.البته ثابت شده که نواختن یک ساز می‌تواند به بهبود عملکرد مغزی کمک کند،ولی شنیدن موسیقی چنین تاثیری ندارد.
7-‌ چپ ‌دست‌ها فقط از نیمکره راست مغزشان استفاده می‌کنند؟
نه! چپ‌ دست‌ها از نیمکره چپ مغزشان هم استفاده می‌کنند ولی نیمکره‌ راست‌‌شان غالب است.با این حال،اگر به هر دلیلی (مثلا به دنبال یک سکته مغزی)،نیمکره راست مغزشان آسیب ببیند،نیمکره چپ‌شان می‌تواند به مرور همان‌ کارها را با کیفیت پایین‌تری انجام دهد؛همان‌طور که بعضی چپ‌ دست‌ها می‌توانند تمرین ‌کنند و کم‌کم راست ‌دست ‌شوند (یا برعکس)‌.
8- با افزایش سن،مغز تحلیل می‌رود و هیچ کاری نمی‌شود کرد!
این‌طورها هم نیست.پزشکان برای فعال نگه داشتن مغزمان در دوران سالمندی،توصیه‌های ساده‌ای دارند:ورزش (حتی در حد یک پیاده‌روی روزانه)،تغذیه سالم (مخصوصا مصرف میوه‌ها و سبزی‌های تازه،حبوبات و ماهی)،خواب کافی،نرمش‌های فکری مثل حل جدول،بازی شطرنج و مخصوصا مطالعه کتاب و خواندن روزنامه و مجله و... .

88/9/24
5:34 صبح

دانستنی هایی جالب درباره مو

بدست farzad در دسته

تحقیقات اخیر محققان نشان داده است که هشت نوع متفاوت مو در میان مردم سراسر جهان وجود دارد که ...
این هشت نوع بر حسب شکل مو و نازک و ضخیمی موها متفاوت است. ولی در کل می‌توان انواع و اقسام موها را در سه دسته (صاف، مجعد و فر) تقسیم نمود.

ساختار مو همانند ناخن‌ها از جنس کراتین است و دلیل تمامی تفاوت‌ها در شکل و رنگ آن، وراثت است...

روی پوست سر به طور طبیعی بین 100 تا 150 هزار پیاز مو وجود دارد. این پیازها چند میلی‌متر پایین‌تر از سطح پوست درون حفره‌هایی قرار گرفته‌اند. موها به طور معمول ماهانه بین 0.7 تا دو سانتی‌متر رشد می‌کنند. از میان موها نیز موهای صاف بیشترین و موهای فر کمترین میزان رشد را دارند. طول عمر یک موی مردانه بین دو تا چهار سال است در حالی که طول عمر موهای زنانه بین چهار تا هفت سال است.

این امر ثابت می‌کند که یک مرد در مقایسه با یک زن در طول چهار سال نمی‌تواند موهای بلندتری داشته باشد. به عبارت دیگر موی مردانی که در ماه یک سانتی‌متر رشد می‌کند و طول عمری دوساله دارد هرگز از 24 سانتی‌متر بلندتر نمی‌شود اما خانمی که ماهانه موی او 1.5سانتی‌متر رشد می‌کند و طول عمری هفت ساله دارد می‌تواند تا یک متر و 26 سانتی‌متر رشد کند.

به گفته پزشکان همیشه 10 تا 15 درصد موهای ما آماده ریزش هستند. آنها طی ماه‌ها رشد می‌کنند، رشدشان متوقف می‌شود و چند هفته می‌ریزند و جای آنها موهای جدید شروع به رشد می‌کند. در هنگام تولد روی هر سانتی‌متر مکعب از پوست سر یک نوزاد 1000 فولیکول مو وجود دارد اما از میزان آن

به مرور زمان کاسته می‌شود تا آنکه به 500 عدد بین سن 30 تا 50 سالگی برسد.درون حفره‌ای که پیاز مو وجود دارد رگ‌های خونی نیز وجود دارد تا اکسیژن، مواد غذایی و کراتینوکیت را به سلول‌های سازننده کراتین برساند. در این قسمت ملانوسیت‌ها هم قرار گرفته‌اند تا به مو رنگ بدهند. بالاتر از حفره پیاز مو که در لایه درم پوست قرار گرفته، در لایه اپیدرم غده‌های چربی واقع شده‌اند که سبوم ترشح کرده و به این ترتیب هم موها را روغن‌کاری می‌کنند و هم از لایه اپیدرم در برابر میکروب‌ها و آلودگی‌ها مراقبت می‌کنند. تنها بخش‌هایی که زیر لایه اپیدرم قرار گرفته‌اند زنده‌اند و موهایی که از اپیدرم می‌گذرند در واقع مرده‌اند و شما می‌توانید به راحتی آنها را ببرید.


شکل مو (صاف، مجعد و فر) بستگی به شکل فولیکول یا حفره‌ای دارد که پیاز مو در آن قرار گرفته است. یک فولیکول گرد، صاف یا به شکل ویرگول سبب به وجود آمدن موهای فر یا صاف‌تر می‌شود.
شکل به تناسب محیط
شکل فولیکول مو و به طبع شکل و فرم مو امری وراثتی است. در حقیقت وقتی موی فر یا مجعد می‌شود به این دلیل است که میزان کراتین ساخته شده در بخشی بیشتر و در بخشی کمتر بوده و به همین علت بخش بیشتر روی قسمت کمتر فشار آورده و آن را زخم می‌کند.

برخی دانشمندان معتقدند به جز عوامل ژنتیکی و وراثتی، آب و هوا نیز در این میان نقش دارد.

به طور معمول افرادی که در مناطق گرم زندگی می‌کنند که آفتاب تابش زیادی دارد، موهای مجعد یا کاملا فری دارند.
به طور مثال در آفریقا به دلیل تابش زیاد خورشید مردم موهای کاملا فری دارند که به موازات پوست سر رشد می‌کند و اجازه نمی‌دهد نور آفتاب به طور مستقیم به پوست سر بتابد و مغز را داغ کند. در عوض در مناطق سردسیر مردم موهای صافی دارند. این نوع موها هوا را درون خود نگاه می‌دارند و سبب گرم شدن پوست سر می‌شوند.

هم‌اکنون پیشرفت تکنولوژی سبب شده شما بتوانید موهایتان را به همان شکلی که می‌خواهید صاف، مجعد یا فر درآورید. البته توجه داشته باشید که تغییر دادن فرم مو گاهی سبب ریزش مو و افسوس دایمی شما خواهد شد .

88/9/24
5:34 صبح

اس ام اس شب یلدا

بدست farzad در دسته


چون تیر رها گشتـه ز چلّـه شده ایم مهمان شمــا در شب چلّـه شده ایم!از برکت ایـن سفــره ی الــوان شماتا خرخره خورده،چاق و چلّـه شده ایم!

محفل آریائی تان طلائی ? دلهایتان دریائی شادیهایتان یلدائی ? پیشاپیش مبارک باد این شب اهورائی . . .

قیمت پماد سوختگی شب یلدا(چله)خیلی خیلی بالا میره.گه نگرفتی زود تر بخرش شاید هندوانه ای که گرفتی سفید در بیاد هااااون وقت لازمت میشه!!!

تو خوبی!تو بهترینی!تو تکی!تو خوشگلترینی.....اینم از هندونه شب یلدات. بذارشون تو یخچال خنک شه ! یلدا مبارک!

بیا ای دل کمی وارونه گردیم ، برای هم بیا دیوونه گردیم ، شب یلدا شده نزدیک ای دوست، برای هم بیا هندونه گردیم . شب یلدا مبارک

میان دوستـــان افتاده ای تک / رخت هندونه ،زلفت عین پشمک!برایت می زنم اینک پیامک / شب یلدای تو ای گــــــل مبارک حتی طولانی ترین شب نیز به خورشید می رسد . . .
تو میری و من فقط نگاهت می کنم ، تعجب نکن که چرا گریه نمی کنم ، بی تو یک عمرفرصت برای گریستن دارم ، اما برای دیدن تو همین یک لحظه باقیست ،تا یلدایی دیگر انتظارت را خواهم کشید . . .
چند ساعت بیشتر به آخر پاییز نمونده، جوجه هاتو شمردی!؟

روی گل شما به سرخی انار ، شب شما به شیرینی هندوانه ، خندتون مانند پسته وعمرتون به بلندی یلدا . شب یلدا مبارک . . .

یلدا یعنی یادمان باشد که زندگی آنقدر کوتاه است که یک دقیقه بیشتر با هم بودن راباید جشن گرفت یلدایتان مبارک.

88/9/24
5:34 صبح

روشهای تعجب انگیزکاهش چروک صورت

بدست farzad در دسته


روشهای تعجب انگیزکاهش چروک صورت


بر روی پشت بخوابید: یک آکادمی امریکایی در زمینه پوست مدعی است که نحوه و شکل خاص خوابیدن در شب منجر به پیدایش خطوطی در صورت می شود که به آن خطوط خواب می گویند. چروکهایی که در سطح پوست ترسیم شده و زمانیکه از خواب بیدارمی شوید از بین نمی رود. خوابیدن بر پهلو چروکهای روی گونه و چانه را افزایش می دهد. و خوابیدن بر شکم باعث چروک روی پیشانی می شود. بنابر این به منظور کاهش چروک ها بهتر است بر روی پشت بخوابید.
ماهی بیشتری بخورید به خصوص ماهی قزل آلاماهی ها به خصوص ماهی قزل آلا سرشار از پروتئین است . یکی از مواد اصلی ساختمانی برای پوست.همچنین ماهی ها منبعی ضروری و سرشار از اسید چرب امگا 3 می باشد . این اسید چرب باعث پروردن پوست و جوانی و شادابی آن می گردد. و چروک های پوست را کاهش می دهد.
برای مطالعه چشمان خود را ریز نکنید! بلکه از عینک مطالعه استفاده کنید.
حرکت های تکرار شونده ماهیچه های صورت -مثل همین ریز کردن چشم هنگام مطالعه برای بهتر دیدن- باعث خسته کردن ماهیچه ها ی صورت و در نتیجه پیدا شدن شیارهایی در سطح زیر پو ست می گردد. این شیار ها سرانجام تبدیل به چین و چروک می شود. بنابراین چشمان خود را گشاده نگه دارید. و اگر نیاز به عینک مطالعه دارید حتما از آن استفاده کنید. و به منظور محافظت پوست دور چشم از آسیب های نور خورشید از عینک آفتابی استفاده کنید.
از اسیدهای آلفا- هیدروکسی بر روی پوست استفاده کنید. این اسیدهای طبیعی سلولهای پوستی مرده سطحی را می زداید و باعث کاهش خطوط و چروک های سطحی پوست صورت می شود به خصوص چروکها و خطوط دور چشم. شواهد جدید نشان میدهد که استفاده از این ماده با غلظت بالا تولید کلاژن را تحریک می کند.
صورت خود را بیش از اندازه نشویید.طبق نظر متخصصان پوست دانشگاه پزشکی مریلند شستشوی صورت، پوست را از سدهای طبیعی مثل چربی ها و مرطوب کننده هایی که مانع چروک پوست می شود پاک می کند. بنابراین مرتب صورت خود را نشویید چون این سد های طبیعی از بین می رود . اگر چنانچه صابون مورد استفاده شما دارای محافظ های پوستی و مرطوب کننده نباشد بهتر است به جای استفاده از صابون از پاک کننده های مخصوص صورت استفاده کنید.
ویتامین سی موضعی را امتحان کنید.
تحقیقات نشان می دهد که ویتامین سی به تولید کلاژن کمک موثری می کند و از آسیب های ناشی از اشعه های ماورائ بنفش(UVA,UVB) ممانعت می کند. همچنین باعث اصلاح مشکلات رنگیزه ای پوست و بهبود ورم پوستی می گردد. اما مهم این است که کدام نوع ویتامین سی استفاده شود. طبق مطالعات اسید آسکوربیک ال(l-ascorbic) برای رفع چروک های صورت بسیار موثر است.
به جای قهوه از کاکائو استفاده کنید.مطالعات ثبت شده در مجله تغذیه سال 2006 ثابت می کند که کاکائو شامل مقدار زیادی از دو نوع فلاونول رژیمی با نام های کاتچین و اپی کاتچین-دو نوع آنتی اکسیدان- می باشد که پوست را از آسیب های نوری محافظت می کند . و خون رسانی به سلول های پوست را بهبود می بخشد . همچنین آبررسانی به پوست راتحت تاثیر قرار می دهد و باعث می شود که پوست لطیف تر و نرم تربه نظر آید.
سویا بخورید.تحقیقات نشان می دهد که مصرف سویا باعث التیام آسیب های پوستی ناشی از نور خورشید می شود. یک مطالعه ثبت شده در مجله تغذیه اروپایی گزارش می دهد که سویای ترکیبی (که مخلوطی از ویتامین ها، پروتئین ها و عصاره چای سفید ، دانه انگور و گوجه فرنگی را دارد) ساختمان پوست را بهبود می بخشد و بعد از 6 ماه پوست محکم می شود .
مراقبت های پوستی خوب و صحیح را پیروی کنید. اگر شما واقعا می خواهید که پوستتان جوان به نظر آید بهتر است موارد زیر را نیز رعایت کنید.ازنور خورشید اجتناب کنید.کرم ضد آفتاب استفاده کنید.سیگار نکشید. از مرطوب کننده ها استفاده کنید.

<   <<   6   7      >